סאגת ההפלרה • יעל גרמן עתרה לבג"צ נגד ליצמן

לפי העתירה, משרד הבריאות עצמו מכיר בכך שיכולים להיגרם נזקים לתינוקות הניזונים מתחליפי חלב. עקרון יסוד בתחום הבריאות הציבורית הוא עקרון ה"זהירות המונעת"
דוד קורצוייל 1 Comment on סאגת ההפלרה • יעל גרמן עתרה לבג"צ נגד ליצמן

חברות הכנסת יעל גרמן ויעל כהן פארן עתרו לבג״צ נגד שר הבריאות ורשות המים, בדרישה לביטול התקנות להחזרת הפלואוריד למי השתייה, כפי שאושרו בוועדת הפנים של הכנסת לפני מספר חודשים

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
לפי העתירה, משרד הבריאות עצמו מכיר בכך שיכולים להיגרם נזקים לתינוקות הניזונים מתחליפי חלב. עקרון יסוד בתחום הבריאות הציבורית הוא עקרון ה"זהירות המונעת"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חברות הכנסת יעל גרמן ויעל כהן פארן עתרו לבג״צ נגד שר הבריאות ורשות המים, בדרישה לביטול התקנות להחזרת הפלואוריד למי השתייה, כפי שאושרו בוועדת הפנים של הכנסת לפני מספר חודשים.

הח"כיות גרמן וכהן-פארן בכתב העתירה: "חובת ההפלרה פוגעת פגיעה בלתי מידתית בזכות לאוטונומיה ובזכות לבריאות לצד התקנתן של התקנות להחזרת ההפלרה בהעדר סמכות"

שרת הבריאות לשעבר, ח"כ יעל גרמן אמרה ״פנינו לבג״צ כדי למנוע את התקנות שהמדינה רוצה להעביר ובכך להכריח את כל התושבים לקבל פלואוריד במי השתייה. טיבו של הפלואוריד אינו ידוע ואף ישנם מחקרים המעידים על השפעתו לרעה, במיוחד בקרב קשישים, תינוקות, חולי כליה ובלוטת התריס. לא יעלה על הדעת שהמדינה תכריח לצרוך חומר שכזה ולא תאפשר לנו את זכות הבחירה באם לקבלו או לא. גופו של אדם הוא מקדשו ולכן אסור לכפות עליו צריכת חומר בניגוד לרצונו. על כן, אנו מבקשות למנוע את כניסתן של התקנות לתוקף.״

ח"כ יעל כהן-פארן מסרה כי "הגשנו את הבג"צ נגד ההפלרה שכן מדובר בפעולה שבוצעה ללא סמכות וללא התייעצות עם וועדה מקצועית. להפלרה יש השלכות סביבתיות ובריאותיות בקנה מידה רחב, אפילו נציג משרד הבריאות הודה שיש סכנה לתינוקות ששותים מים מופלרים. לא נבחנו חלופות להפלרה, ולא נקטו בעיקרון הזהירות המונעת. מעמידים ציבור שלם בסיכון במקום לפעול נקודתית בבעיית העששת ובריאות השיניים."

לפי העתירה, משרד הבריאות עצמו מכיר בכך שיכולים להיגרם נזקים לתינוקות הניזונים מתחליפי חלב. עקרון יסוד בתחום הבריאות הציבורית הוא עקרון ה"זהירות המונעת". במצב בו עלולה להיות השפעה בריאותית ארוכת טווח, יש להקפיד הקפדה יתרה על בריאות הציבור על מנת למנוע אסון בריאותי אפשרי. אין ספק שהתועלת מההפלרה, ככל שישנה, היא הפחתת עששת בקרב קבוצה קטנה יחסית באוכלוסיה, ועוד אין ספק שעששת היא מחלה לא נעימה אך פתירה. מנגד, עדיין לא ידועים דיים הסיכונים הבריאותיים הנובעים מצריכת כמויות גדולות של פלואור, והם עלולים להיות חמורים ביותר.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תכל'ס… הפעם היא צודקת!
    ההגיון סובר כמותם.
    ואני בטוח!! שבית המשפט יפסוק כדעתם